E-38 740iA /Alpina 21"/Eibach/Shadowline

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 1086
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: [OO==[][]==OO]

Re: E-38 740iA

Post autor: Juras » śr wrz 22, 2021 22:13

Zrobione dolne krawedzie drzwi i maski. Nie mam zdjec sprzed niestety ale dolne krawedzie drzwi brala troche rdza, dolna krawedz maski odpryskiwala choc nie rdzewiala. Calosc 1500 pln. Sciagniete tez nakladki progowe do inspekcji. Progi byly jakis czas temu wymianiane przez przed-poprzedniego wlasciciela wiec spodziewalem sie, ze bedzie ok i tak tez bylo.

Wpadly nowe nerki. Zamiennik. Lewa siadla super a prawa nie - jesli to wina montazu to zwyczajnie poprawie, jesli to nic nie da to bede reklamowac. Roznica w cenie do oryginalu jest prawie x3, gdyby udalo sie prawidlowo zamontowac te jedna to podobnie jak w przypadku tylnych lamp - nie widzialbym potrzeby inwestycji w oryginal. Choc tylne lampy sa ogolnie ok a tu wykonanie tylu pozostawia troche do zyczenia, przod ok. Przychodza w jednym kawalku ale pomimo roznych sposobow polecam jednak rozdzielenie a nie wbijanie na chama w jednym :roll: Jest z tym troche zabawy, na pierwsza zeszla mi godzina ale po nabraniu wprawy druga rozdzielilem w 10min. Nie warto ryzykowac polamania plastikow czy tez porysowania maski.

Ewolucja przodu od samego poczatku:


Obrazek
Obrazek
Obrazek

Chromowane zeberka podejda jak znalazl kiedys pod Alpiny. Poprzednie i tak byly luzne i czesciowo polamane.

Obrazek

W planach detailing, ramka lewego reflektora (pod maska, niewidoczne, niedostepna juz z ASO, trzeba sciagnac nowke z zagranicy albo liczyc na szczescie wsrod uzywek), ramka radia (obecnie tymczsowa z e39, z ktora przyszlo radio a oczywiscie sa inne), obszycie/pogrubienie kierownicy, lusterko pasazera nie wraca po zmianie z wstecznego i uchwyt od zamka maski nie chowa sie prawidlowo. Luzna lampka tylnej tablicy.

Chcialbym tez nowke od spodu ale poki co mechanicznie wszystko jest po rewizji i nieznacznej korekcie po zakupie jak wyszczegolnione w jednym z wczesniejszych postow i jest jak nalezy. Rdzy, z tego co widac bez rozbierania, brak. Dopoki mam w toku e36 to nawet nie chce tego dotykac bo jak zaczne to tak szybko nie skoncze.

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 1086
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: [OO==[][]==OO]

Re: E-38 740iA

Post autor: Juras » pt paź 01, 2021 18:06

Jako, ze radio przyszlo z ramka od e39, a diabel tkwi w szczegolach, ramka musiala byc prawidlowa i bez szpary. A ze uzywek nie bylo (a i tak nie jestem ich fanem :D) to wpadla nowa.

Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 1086
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: [OO==[][]==OO]

Re: E-38 740iA

Post autor: Juras » wt paź 26, 2021 19:41

Juras pisze:
śr mar 17, 2021 21:03
Siodemka kupiona na spole z moim Ojcem od uzytkownika SzymonBezM.
Od dzisiaj samochód jest w pełni moją własnością. Cieszą mnie pytania z różnych stron o plany jego sprzedaży, natomiast informuję, że na dzień dzisiejszy takich nie ma. Raczej kombinuję jak tu ją odświeżyć od spodu i ile będą kosztować Alpiny ale najpierw muszę skończyć e36 więc w tym roku się tu już zbyt wiele nie wydarzy.

saron22
Posty: 448
Rejestracja: ndz cze 20, 2010 22:09
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: E-38 740iA

Post autor: saron22 » wt paź 26, 2021 20:32

Juras pisze:
wt paź 26, 2021 19:41
Od dzisiaj samochód jest w pełni moją własnością. Cieszą mnie pytania z różnych stron o plany jego sprzedaży, natomiast informuję, że na dzień dzisiejszy takich nie ma. Raczej kombinuję jak tu ją odświeżyć od spodu i ile będą kosztować Alpiny ale najpierw muszę skończyć e36 więc w tym roku się tu już zbyt wiele nie wydarzy.
Juras, myślałeś o czyszczeniu podwozia suchym lodem?? Efekty są imponujace.

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 1086
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: [OO==[][]==OO]

Re: E-38 740iA

Post autor: Juras » wt paź 26, 2021 21:50

saron22 pisze:
wt paź 26, 2021 20:32
Juras pisze:
wt paź 26, 2021 19:41
Od dzisiaj samochód jest w pełni moją własnością. Cieszą mnie pytania z różnych stron o plany jego sprzedaży, natomiast informuję, że na dzień dzisiejszy takich nie ma. Raczej kombinuję jak tu ją odświeżyć od spodu i ile będą kosztować Alpiny ale najpierw muszę skończyć e36 więc w tym roku się tu już zbyt wiele nie wydarzy.
Juras, myślałeś o czyszczeniu podwozia suchym lodem?? Efekty są imponujace.
Dosłownie tydzień temu po raz pierwszy widziałem na yt, że w ogóle coś takiego jest. Wygląda to faktycznie niesamowicie. Zobaczymy, mam sporo czasu, żeby się zorientować co i jak. Thx, dobra podpowiedź.

saron22
Posty: 448
Rejestracja: ndz cze 20, 2010 22:09
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: E-38 740iA

Post autor: saron22 » śr paź 27, 2021 09:50

No mnie też ostatnio rzuciło się to w oczy. A pomyślałem o tym ponieważ fajnie byłoby gdyby ten spód auta wyglądał jak w oryginale. Wiadomo, że miejsca wymagające konserwacji warto byłoby poprawić Torosonem czy Sika a resztę zachować w oryginale. Ale ważne jest by nie zapaćkać wszystkiego preparatem typu Bitex czy Boll bo efekt wizualny jest mierny.

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 1086
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: [OO==[][]==OO]

Re: E-38 740iA

Post autor: Juras » śr paź 27, 2021 13:54

Zdecydowanie tak.

A tymczasem takie cos:
Obrazek

Mialy byc tylko wyciete tlumiki, mialem pojezdzic i zdecydowac co dalej (przepustnica, inny tlumik czy prosta rura do tylu). Ale rzutem na tasme walneli kolanka w dol i szczerze mowiac to nie widze potrzeby, zeby teraz znowu to ruszac. Choc oczywiscie powinno byc niby te 20-30cm bardziej z tylu. Nic nie smierdzi, dzwiek jest idealny, nie ma mowy zeby byl ani zbyt glosny ani rezonowal, wrecz jestem zaskoczony jak kulturalnie chodzi. Moze to kiedys jeszcze wyprowadze prawidlowo do tylu, ale nie widze powodow do pospiechu, chyba ze faktycznie cos zacznie smierdziec. Dopiero teraz slychac bulgot V8, efekt przerosl moje oczekiwania, zwlaszcza jesli chodzi o wywazenie, daje spora frajde i prowokuje do uzywania manualnego trybu zmiany biegow, z ktorego normalnie nie korzystam. Nie rozumiem po co inwestowac w jakies drozsze tlumiki. Jak na moj gust spokojnie mogloby byc ciut glosniej. Na wolnych w ogole nie slychac roznicy, na autostradzie nie tylko nie meczy ale tez nie zawsze roznica jest wyczuwalna.

Robil to ten sam gosc, ktory wspawal rezonatory do M4 ostatnio, byly pracownik MG.

Tu krotka sesja telefonem tuz po myjni. Pierwsze rozmowy o jakiejs ceramice. Na koncu widac nareszcie zamontowana nowa ramke radia.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Nie do konca lezy mi obecna kierownica, dla mnie jest zbyt cienka i zdecydowanie wole gladka skore niz strukturalna. Zastanawialem sie czy obszywac od nowa swoja czy zamowic jednak kolejna, obdarta i przez to tansza, a swoja sprzedac i zyskac na tym pare stow, ktore przerzuce na obszycie a przy okazji nie unieruchamiac auta i wybralem te druga opcje, juz w drodze do mnie:

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Szyc oczywiscie bedzie ta sama firma co do e36, czyli Maximonia. Koszt kiery to 500 + obszycie 1000 wraz z nowymi emblematami + 150 za nowy mieszek do kompletu - ok 800 za ktore realnie moge sprzedac obecna, ktora jest w stanie bdb = 850pln.

Kiera ma byc obszyta wysokiej jakosci nappa, automotive class 1, do tego znaczaco pogrubiona ale do srodka. Robi sie to nie tylko przed dodanie pianki ale rowniez przez wulkanizacje. Przeszycie jak w obecnej trojkolorowa nicia M wraz z zachowaniem bicepsow oraz fabrycznych miejsc laczen na obreczy, czyli tylko te 2 obok siebie na dole. Termin maja 10.11 i potrwa to 8 dni, realnie fajnie bedzie jak w listopadzie bedzie juz na aucie.

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 1086
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: [OO==[][]==OO]

Re: E-38 740iA

Post autor: Juras » pn lis 08, 2021 12:52

Kierownica bedzie niedlugo obszywana a poki co przyszedl nowy podlokietnik. Ten z telefonem jest calkiem bez sensu, niewygodny, telefon zbedny. Ten wyglada bardzo solidnie, swietny stan.

Obrazek

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 1086
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: [OO==[][]==OO]

Re: E-38 740iA

Post autor: Juras » wt lis 09, 2021 20:37

Trafilem na kolejna fote, ktora oddaje w 99% jakbym to finalnie widzial:

Obrazek

1% odjalem bo nie wiem tylko czy tak nisko zejdzie na Eibachach, na szczescie raczej nie. Zastanawiam sie ile z komfortu zostanie po obnizeniu i na takim profilu. Cudow nie ma ale przy ~1.5kkm rocznie jakos to bedzie. Zwlaszcza, ze do 21" prawidlowo mozna zalozyc te same szerokosci i profile co do 20", np. 245/35 i 285/30. Wiec powinno byc tylko minimalnie gorzej niz na 19", ktore moim zdaniem sa troche za male do tej budy. Natomiast wizualnie te felgi to jest taka top-liga ze w razie czego to rownie dobrze moglbym ja na nich po prostu postawic w garazu, zeby stala.

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 1086
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: [OO==[][]==OO]

Re: E-38 740iA

Post autor: Juras » sob lis 13, 2021 12:14

Obrazek
Obrazek

Mieszka brak bo sie robi nowy razem z kierownica.

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 1086
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: [OO==[][]==OO]

Re: E-38 740iA

Post autor: Juras » wt lis 16, 2021 15:57

Xpipe wspawany w miejsce srodkowego. Dla kogos byloby moze troche za glosno, zwlaszcza obciazajac silnik w okolicach 2k obrotow (zbyt basowo wtedy) ale to co sie dzieje poza tym przeszlo moje oczekiwania. To dosc glosny wydech ale na wolnych obrotach wciaz nie rozni sie bardzo od serii. Mozna delikatnie odpalic i wyjechac z garazu nie budzac sasiadow. Dopoki sie go nie depta to nie mam obaw o zwracanie uwagi policji. Nie ma tez zadnego brzeczenia ani innych dziwnych dzwiekow niezaleznie od predkosci obrotowej. To co mnie zaskoczylo to niskie tony, ktore sa dosc wyeksponowane, przy czym jw., przesadnie jedynie w okolicach 2k przy stopniowym obciazeniu, z drugiej strony w okreslonych okolicznosciach w trasie nadal ledwo go slychac. Caloksztalt pasuje mi na tyle, ze zostawiam bez wspawania tlumikow przelotowych na koncu. Taki byl plan awaryjny, jakby wyszlo calkiem za glosno lub cos by brzeczalo. Co nie oznacza, ze to koniec przerobek, przy czym ostatni etap nie wplynie na dzwiek - chce wyciac te stara rure za xpipe, wspawac do kompletu kwasowke do samego konca, zakonczona kolankiem tak jak teraz ale wychodzacym w prawidlowym miejscu przy zderzaku. Nie mam z tym cisnienia. Albo zrobie to w grudniu albo kiedys tam przy okazji odswiezania spodu.

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Nie mam poki co filmiku i uwazam, ze nie za bardzo ma to sens, zeby nagrywac wydech telefonem. Moze uda sie niedlugo zrobic to lepszym sprzetem to wtedy wrzuce.

saron22
Posty: 448
Rejestracja: ndz cze 20, 2010 22:09
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: E-38 740iA

Post autor: saron22 » śr lis 17, 2021 19:21

Nie jestem fanem ryczących wydechów więc ciekaw jestem jak to na żywo gada. Końcówki w fabryczne miejsca to dobry plan bo teraz wygląda tak jakby tam czegoś brakowało.

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 1086
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: [OO==[][]==OO]

Re: E-38 740iA

Post autor: Juras » śr lis 17, 2021 20:05

Odpaliłem dziś na zimno. Przesadnie basowo na niskich obrotach. Jak się zagrzeje to da się przeżyć ale to chyba na dłuższą metę jednak nie da rady. Rozważam jakieś sensowne tłumiki, tylko takie które wyciszyłyby ten bas na dole ale nie tłumiłyby za bardzo góry bo tam jest jak na moje ucho ideał. Chyba nie chcę się bawić w klapy, musi być uniwersalnie, choć niczego nie wykluczam. MG ok ale mam powody, żeby póki co dać szansę komuś innemu. I coraz bardziej chodzą mi po głowie 4 widoczne końcówki, bez przesadzonej średnicy około 80mm na równo ze zderzakiem. Czas pokaże. Obszyte kierownica i mieszek już nadane do mnie.

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 1086
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: [OO==[][]==OO]

Re: E-38 740iA

Post autor: Juras » czw lis 18, 2021 13:39

Jest tlustsza niz kfc:

Obrazek
Obrazek
Obrazek

1cm grubsza niz mpak polift do e39. Natomiast wrocila z mniejszym obwodem bo nie tylko pogrubili ja tylko do srodka ale jeszcze sciagneli material z zewnatrz i dali tam sama pianke. Mega, mega solidnie i przyjemnie sie ja trzyma. Skora top liga.

Maximonia jak zwykle stanela na wysokosci zadania. Jakosc tip top, ogranizacyjnie wzor, podejscie to klienta to samo. Nie mozna po prostu niczego wiecej chciec, wysylka przed czasem, calosc kosmos.

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 1086
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: [OO==[][]==OO]

Re: E-38 740iA

Post autor: Juras » śr lis 24, 2021 16:25

Przed:
Obrazek

Po:
Obrazek
Obrazek

ODPOWIEDZ